Ένα νόμισμα που αγοράζει την ησυχία στην τάξη!

Καθημερινά έχουμε συγκρούσεις στην τάξη μας με παιδιά που κάνουν φασαρία ή ενοχλούν τους συμμαθητές τους την ώρα του μαθήματος. Πολλές φορές δεν ξέρουμε πώς να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά αυτές τις καταστάσεις.

Όμως, δε χρειάζεται να αγχωνόμαστε! Θα σας δώσουμε μία αποτελεσματική ιδέα που θα βελτιώσει πολύ τη των μαθητών σας μέσα στην τάξη.

Ένα νόμισμα που αγοράζει την ησυχία στην τάξη!

Φτιάξτε το νόμισμα της τάξης σας!!

  • Συζητήστε με τους μαθητές σας για τη δημιουργία ενός νέου νομίσματος που θα μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο μέσα στα πλαίσια της τάξης τους.
  • Βρείτε ένα πρωτότυπο όνομα για το νόμισμά σας, όπως για παράδειγμα χάρτον ή μπιτς.
  • Ετοιμάστε τα νομίσματά σας από πλαστικοποιημένο χαρτόνι, πηλό ή καπάκια τα οποία θα έχουν την ίδια αξία (δε θα υπάρχουν δηλαδή υποδιαιρέσεις).
  • Μοιράστε συγκεκριμένο αριθμό νομισμάτων σε κάθε παιδί για να ξεκινήσει το παιχνίδι. Ας πούμε κάθε πρωί μπορείτε να δίνετε ένα σε κάθε παιδί και στο τέλος κάθε ώρας να δίνετε άλλο ένα μόνο σε όσους το κέρδισαν με τη συμπεριφορά τους.
  • Κάθε φορά που ένας μαθητής κάνει φασαρία θα του ζητάτε να σας δώσει όσα νομίσματα εσείς πιστεύετε. Ενώ αντίθετα αν ένα παιδί δείξει καλή διαγωγή μπορείτε να το επιβραβεύσετε δίνοντάς του ένα νόμισμα.
  • Τα τα αυτά δεν είναι απλά πλαστικοποιημένα χαρτάκια, αλλά οι μαθητές σας μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν σαν κανονικά λεφτά. Μπορείτε να πείτε στα παιδιά να φέρουν , και αντικείμενα που δε θέλουν πια, να τα κοστολογήσετε σε νομίσματα και στο τέλος κάθε εβδομάδας να δίνετε στα παιδιά 15 λεπτά να «αγοράσουν» αντικείμενα από τους συμμαθητές τους. Εναλλακτικά, μπορείτε να συμφωνήσετε με τις μαμάδες να φέρνουν κάθε Παρασκευή , και άλλες λιχουδιές που θα μπορούν να «αγοράζουν» τα παιδιά με τα νομίσματά τους. Έτσι, δίνετε κίνητρο στους μαθητές σας να κάνουν ησυχία την ώρα του μαθήματος, ώστε να μη χάσουν κανένα από τα χρήματά τους.
  • Επίσης, μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά μαθαίνουν να κάνουν για να αγοράσουν το αντικείμενο που επιθυμούν, αλλά και μαθαίνουν να χειρίζονται τα χρήματα.

Όταν τελειώσουν οι αγορές μαζέψτε απ' όλους τα νομίσματα και ξεκινήστε  τη Δευτέρα από την αρχή! Η τεχνική αυτή ενθουσιάζει τα παιδιά, αλλά και τους δασκάλους, καθώς δεν μπαίνουμε σε διαδικασία να μαλώσουμε λεκτικά τους μαθητές μας, αλλά απλά με μία κίνηση τους ζητάμε να μας αποζημιώσουν για την αναστάτωση που προκάλεσαν στην τάξη μας.

Είναι μία πολύ απλή τεχνική με πολυεπίπεδους στόχους, που όμως σε όποιες τάξεις έχει εφαρμοστεί έχει πολύ καλά αποτελέσματα. 

Καλή επιτυχία!

Πηγή: http://kiriasidore.blogspot.gr/2017/01/blog-post_12.html

*Κείμενο: Ειρήνη Καριωτάκη