Τι μπορείς να κάνεις όταν το παιδί αρνείται να φάει

«Μα είναι αδέρφια αυτά;», διερωτώμαι κάθε φορά που έρχεται η ώρα του φαγητού. Από τη μία πλευρά, η μεγάλη μου κόρη είναι ένα ήσυχο παιδί που δεν λέει «όχι» στο φαγητό και μάλιστα, δοκιμάζει ακόμη και συνταγές που με εκπλήσσουν.

Τι μπορείς να κάνεις όταν το παιδί αρνείται να φάει

Από την άλλη, η μικρή όχι μόνο δεν προτίθεται να δοκιμάσει νέες γεύσεις, αλλά όσες τροφές δέχεται να καταναλώσει χωρίς κλάματα και φωνές, περιορίζονται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Για υγιεινά φαγητά πιάτα -όπως φακές- δεν το συζητάω! Εκεί γίνεται «μάχη» για να φάει μερικές μπουκιές!

Τι μπορεί να κάνει, λοιπόν, μια μητέρα όταν το παιδί της αρνείται να δοκιμάσει τα φαγητά της και τι συμβαίνει όταν υπάρχει στο σπίτι και ένα άλλο παιδάκι που περιορίζεται συχνά από τις προτιμήσεις που έχει το αδερφάκι του; Επειδή το φαινόμενο αυτό είναι συχνό και μπορεί να κάνει σε αρκετές περιπτώσεις τη ζωής μιας οικογένειας… άνω-κάτω, αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας τη δική μου εμπειρία και να αναλύσω το πώς εγώ κατάφερα να βελτιώσω την καθημερινότητα της οικογένειας μου και να φέρω τις κόρες μου λίγο πιο κοντά. Διότι, για όλα υπάρχει μια «χρυσή τομή». Το μόνο που χρειάζεται είναι να έχετε υπομονή για να τη βρείτε!

Βήμα 1ο: Εντοπίστε το πρόβλημα

Ναι, το παιδί σας δεν τρώει. Γιατί, όμως, συμβαίνει αυτό; Αν εντοπίσετε την πηγή του προβλήματος, ίσως καταφέρετε να βρείτε και τη λύση. Καλό είναι να επισκεφτείτε έναν ειδικό και αν σας πει ότι δεν υπάρχει κάποιο θέμα υγείας, τότε θα πρέπει να «ψάξετε» να βρείτε τι φταίει. Ίσως το παιδί σας τρώει κρυφά διάφορα σνακ, ίσως το πρόβλημα οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχετε κάποια στάνταρ ρουτίνα όταν τρώτε. Μήπως, τελικά, του ασκείτε άθελά σας πολλή πίεση για να φάει και εκείνο αντιδρά με αυτόν τον τρόπο;

Βήμα 2ο: Βάλτε φαντασία και αλλάξτε μενού!

Είμαι σίγουρη ότι η καθημερινότητα σας είναι εξουθενωτική και δεν σας είναι εύκολο να έχετε τη διάθεση αλλά και τη φαντασία για να δημιουργείτε κάθε μέρα «παραμυθένια» πιάτα ή να στήνετε μικρά… σόου στο τραπέζι της κουζίνας. Πιστέψτε με, όμως, αν το δοκιμάσετε θα δείτε ότι αξίζει τον κόπο. Αν εργάζεστε και δεν έχετε ελεύθερο χρόνο, αφιερώστε μια ώρα μες στο Σαββατοκύριακο για να βγάλετε το παιδικό μενού της εβδομάδας. Μην ξεχάσετε να αγοράσετε πολύχρωμα πιατάκια και ποτηράκια με τον αγαπημένο ήρωα του παιδιού σας, ώστε να κάνετε την ώρα του φαγητού πιο διασκεδαστική.

Βήμα 3ο: Κάντε διασκεδαστικούς συνδυασμούς!

Συνδυάστε απλά και υγιεινά φαγητά με έξυπνο τρόπο.  Πράγματι, άξιζε τον κόπο διότι το παιδί μου άρχισε σιγά-σιγά να γίνεται πιο δεκτικό ως προς το να δοκιμάζει νέες γεύσεις!

Το αγαπημένο νέο, υγιεινό φαγητό της κόρης μου; Οι μπουκίτσες κοτόπουλου με βρώμη και σάλτσα γιαουρτιού (δείτε τη συνταγή εδώ)

Βήμα 4ο: Ποικιλία και εναλλαγή γεύσεων

Να θυμάστε ότι στα παιδιά αρέσει η ποικιλία και η εναλλαγή γεύσεων.

Extra tip: Αξίζει να έχετε κατά νου ότι τα παιδιά θα δοκιμάσουν πιο εύκολα νέες τροφές και φαγητά αν τους δώσετε τη δυνατότητα να τα επιλέξουν τα ίδια ή αν έχουν δει πρώτα εσάς να τα τρώτε!

 

Πηγή: http://www.mothersblog.gr

Δείτε ακόμα:
Μοιραστείτε το...
  • Τι μπορείς να κάνεις όταν το παιδί αρνείται να φάει