Διατροφή και Διακοπές – Τι να προσέχουμε στα παιδιά!

Τα παιδιά εξακολουθούν να χρειάζονται διατροφική εκπαίδευση και κατά τις καλοκαιρινές

Τα τελευταία χρόνια λόγω του δυτικού τρόπου ζωής, της αυξημένης καταναλώσης πρόχειρου φαγητού και της αυξημένης παρακολούθησης ή ενασχόλησης των παιδιών με την τηλεόραση ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή παρατηρείται το φαινόμενο της αύξησης του βάρους κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών τους διακοπών. Σε έρευνα που έγινε το 2007 από το Πανεπιστήμιο του Οχάιο μετρήθηκε ο Δείκτης Μάζας Σώματος (βάρος/ύψος2) σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και αποδείχθηκε ότι στις αυξήθηκε 2 φορές πιο γρήγορα από οτι κατά την διάρκεια του σχολικού έτους.

Διατροφή και Διακοπές - Τι να προσέχουμε στα παιδιά! διακοπές

Το καλοκαίρι έχει καταντήσει να αποτελεί « από την υγιεινή διατροφή» για τους μικρούς φίλους και τα παιδιά ξοδεύουν άφθονο χρόνο μπροστά από μια οθόνη, αλλά όχι παίζοντας ώστε να αντισταθμίσουν τις αγαπημένες λιχουδιές του ζεστού καιρού όπως τα παγωτά και τη λεμονάδα. Επίσης, έχουν μια τάση να κάνουν περισσότερα σνακ λόγω του ασταθούς ρυθμού γευμάτων, λόγω αλλαγής από τον συνηθισμένο τρόπο ζωής.

Μπορεί το σχολείο να έχει σταματήσει, αλλά είναι σημαντικό να συνεχίσετε να υποστηρίζετε τη διατροφική ενημέρωση των παιδιών σας.

  • Παρακάτω δίνονται ιδέες για το τι μπορείτε να κάνετε:
    Βάλτε τα παιδιά σε χρονοδιάγραμμα για το φαγητό και τα σνακ: Πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό και 2 σνακ ενδιάμεσα. Αυτό θα τα βοηθήσει να νιώσουν την πείνα και να σταματήσουν το απερίσκεπτο τσιμπολόγημα ανάμεσα στα βασικά γεύματα. Κάντε την κουζίνα απροσπέλαστη εκτός εάν είναι η στιγμή για το προγραμματισμένο σνακ ή γεύμα. (Αυτή είναι μία καλή συμβουλή και για τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας).
  • Προγραμματίστε τις οικογενειακές που εστιάζουν στην σωματική δραστηριότητα και όχι μόνο στην χαλάρωση. Σκεφτείτε μια δραστήρια απόδραση με κολύμπι, ποδηλασία ή πεζοπορία.
  • Εγγράψτε τα παιδιά σας σε οργανωμένες αθλητικές κατασκηνώσεις για κολύμβηση, ποδόσφαιρο ή τέννις. Τα περισσότερα κοινοτικά κέντρα προσφέρουν κάποιου είδους αθλητικό πρόγραμμα για τους νέους.
  • Περιορίστε τον χρόνο μπροστά από την οθόνη σε όχι περισσότερο από μια-δυο ώρες την ημέρα, που θα περιλαμβάνει υπολογιστή και τηλεόραση.
  • Κάντε τα καλοκαιρινά διατροφικά προϊόντα (εποχιακά) το επίκεντρο των γευμάτων σας. Επισκεφθείτε ένα μανάβικο με τα παιδιά σας και φτιάξτε μαζί τους γεύματα χρησιμοποιώντας φρέσκα, αγνά υλικά. Καλύτερα ακόμα, ορίστε έναν χώρο στον κήπο σας ή στην βεράντα σας όπου το παιδί θα μπορεί να φυτέψει τα δικά του λαχανικά. Στην συνέχεια, αφήστε το παιδί σας να κάνει την συγκομιδή και να βοηθήσει στην λήψη αποφάσεων σχετικά με τον τρόπο κατανάλωσής τους.
  • Περιορίστε χυμούς, αναψυκτικά και άλλα υγρά πλούσια σε θερμίδες. Για να κρατήσετε τα παιδιά ενυδατωμένα στην ζέστη, δώστε τους άφθονο νερό και βοηθήστε τα να αποφύγουν τα σακχαρούχα ποτά που δεν έχουν καμμία επίδραση σε επίπεδο κορεσμού.

Ειρήνη Μπαμπαρούτση, PhD
Κλινική Διαιτολόγος – Αθλητική Διατροφολόγος

Πηγή: http://www.e-paidi.gr